Nejzajímavější články ze světa odškodnění.

Epidemie covid 19 vyhnala z kanceláří podstatnou část zaměstnanců, kteří nyní pracují na home office. Mají ale nárok na odškodnění pracovního úrazu, pokud se v takové situaci doma zraní? Zákon problematiku úrazů při práci z domova neošetřuje - zároveň ovšem není důvod odpovědnost zaměstnavatele za škodu způsobenou zaměstnanci v souvislosti s prací...

Pokud se Vám během výkonu práce stane úraz, máte právo na odškodnění. Každý případ je však posuzován individuálně, a proto může jasně vyjít najevo, že kvůli příčinám úrazu nárok na odškodnění nemáte. V jakých situacích tedy nic nedostanete?

Pracovní úraz během výkonu povolání se bohužel může stát každému zaměstnanci. V jakých případech Vám jej bude muset zaměstnavatel nahradit? A kdy nemusí? O náhradách škod zaměstnanců, ale i o nemajetkových újmách pojednává § 269 a 270 zákoníku práce. Pojďme se tedy společně podívat, jaké škody anebo nemajetkové újmy musí zaměstnavatel svým...

Po dlouhé době online vyučování se žáci a studenti vrátili ke standardní školní docházce. I ve škole na ně číhají rizika. Jsou to zejména úraz, ztráta, krádež nebo způsobení škody či újmy na zdraví. K tomu je třeba přidat i stále se množící kyberšikanu. Jak se připravit, bránit a kdy nese odpovědnost škola?

Povinnost přezout auto na zimní pneumatiky platí od 1. listopadu do 31. března plošně v celé ČR. Platí pouze za specifických podmínek, ale chcete-li mít skutečnou jistotu, přezujte. Přezouváte gumy anebo to neřešíte a jezdíte po celý rok pouze s jedním typem? Co Vás může čekat, pokud v zimě s letními pneumatikami způsobíte autonehodu a jak vysokou...

Po nehodě je dobré hlavně zachovat klid, Pamatujte, že s horkou hlavou nikdy nic nevyřešíte. V prvé řadě zjistěte, jestli někdo není zraněný. Pokud ano, neprodleně volejte záchrannou službu (telefon: 155) a policii (telefon: 158). Pokud ne, oblékněte si reflexní vestu, umístěte výstražný trojúhelník a až pak zjišťujte, co se vlastně stalo. Při...

Jedete po mokré silnici, auto před Vámi najednou zabrzdí před přechodem. Vy však tak rychlou reakci nemáte a ozve se rána. Na první pohled to vypadá, že nejde o nic vážného, pomačkaná kapota, prasklá světla a nárazník. S druhým řidičem tedy jen sepíšete záznam o dopravní nehodě.

Doufám, že jste nikdy nezažili dopravní nehodu. V tu dobu jste pod velkým stresem a děláte ukvapená rozhodnutí, které byste normálně neudělali. Příkladem může být situace, kdy využijete tzv. lovců nehod. Tito lidé Vám naslibují všechno o co si řeknete, ale po čase vše vyúčtují pojišťovně, která to vyúčtuje Vám.

Porovnání vozidel z hlediska bezpečnosti má mnoho rovin. Tou nejzákladnější je asi pro každého řidiče bezpečnost při dopravních nehodách. Do bezpečnosti vozu ale hlasitě promlouvají také další vlivy - např. asistenční systémy, umístění ovládacích prvků vozu, nebo dokonce jeho barva.

Máte životní pojistku? A víte, na co jste pojištění? Jak a kdy dáte pojišťovně vědět, že se Vám něco stalo? K tomu, aby takzvaná likvidace pojistné události proběhla bez problémů abyste co nejdřív na svém účtu viděli peníze, je třeba trocha trpělivosti. A také spolupráce z Vaší strany.

Nynější zákonné znění týkající se náhrady škody a možnosti uplatňování amortizace spolu s dosavadní judikaturou Ústavního soudu směřuje k tomu, že amortizace by pojišťovnami neměla být v podstatě používána. Přesto se tak běžně děje. Pojišťovny počítají s tím, že poškozený se s nimi nebude soudit, protože spor je pro něj bez uzavřeného pojištění...

Když Vám někdo vlastní neopatrností způsobí škodu, máte právo požadovat po viníkovi finanční odškodnění. Kompenzace škody může být značně vysoká, zejména jedná-li se o újmu na zdraví. Díky novému občanskému zákoníku totiž může nyní poškozená strana uplatnit více nároků.

Stalo se již tradicí, že si Evropané každoročně 11. února připomínají Evropský den linky 112 (11.2.) Prostřednictvím tohoto jednotného evropského čísla tísňového volání se lidé v nouzi mohou dovolat pomoci záchranářů, a to ve všech státech Evropské unie.

Silniční provoz v Česku sice patří mezi ty relativně klidnější, ovšem o plynulosti dopravy na některých úsecích nebo vysoké kvalitě silnic vážně nemůže být řeč. Čas od času zažijete za volantem kromě běžné rutiny také maléry, případně i nehody. Co v takových chvílích dělat? Ve spolupráci se zástupcem dopravní policie jsme pro Vás sepsali návod.

Všimli jste si, jak se spousta lidí neumí správně zachovat, když se blíží vozidlo s právem přednostní jízdy? Nejhorší je situace se sanitkou, protože tam skutečně může jít o život. Ale není radno znepříjemňovat život ani policistům, protože ne vždy jen pospíchají na oběd a ne vždy se jim jen nechce stát v koloně, za kterou si pak majáček zase...

Hromadné dopravní nehody nejsou v zimě kvůli kombinaci špatného počasí a husté dopravě až tak neobvyklým jevem. Nedávná hromadná nehoda na dálnici D1 ukázala náročnost takové situace, vždyť kolony se rozjely až po několika hodinách. Víte, jak se v takové situaci zachovat?

Na devadesát procent řidičů přiznává, že jezdí rychleji, než je potřeba, a to v obci i mimo ni. Nepřizpůsobení rychlosti přitom může za čtyřicet procent nehod, které končí smrtí. Změnit chování řidičů chce kampaň s názvem Zpomal, dokud není skutečně pozdě.

Snad už asi každému, kdo často jezdí do zahraničí, přišla nějaká ta pokuta. A je vlastně docela jedno, jestli za špatné parkování, nebo například za překročení rychlosti v rámci měřeného úseku. V tomto článku si řekneme nějaké informace o tom, co dělat, když Vám pokuta přijde.

Vyznačený přechod je jediné místo na silnici, kde by se chodec měl cítit bezpečně. Aktuální statistiky ale ukazují pravý opak: pětina smrtelných nehod chodců se stane na přechodu pro chodce. Nemohou za to jen řidiči, kteří nedají přecházejícímu na zebře přednost. Na vině je z velké části nepozornost obou stran - řidičů i chodců.

Jízda z bezpečnostními pásy je předpis, který ale nejvíce porušují samotní spolujezdci. Především ti na zadních sedadlech, kteří nepovažují používání bezpečnostních pásů za důležité. Přitom cestující na zadních sedadlech mohou při nehodě jednoduše usmrtit cestující na předních sedadlech. Při nárazu nebo prudkém brždění se totiž hmotnost lidského...

Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod stále patří nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Podle ministerstva dopravy ale staré známé pravidlo dvou sekund nestačí, s čímž už dříve souhlasil i Autoklub ČR, který dlouhodobě podporuje zakotvení definice bezpečné vzdálenosti do zákona o silniční dopravě.