Nejzajímavější články ze světa odškodnění.

Jedete po mokré silnici, auto před Vámi najednou zabrzdí před přechodem. Vy však tak rychlou reakci nemáte a ozve se rána. Na první pohled to vypadá, že nejde o nic vážného, pomačkaná kapota, prasklá světla a nárazník. S druhým řidičem tedy jen sepíšete záznam o dopravní nehodě.

Doufám, že jste nikdy nezažili dopravní nehodu. V tu dobu jste pod velkým stresem a děláte ukvapená rozhodnutí, které byste normálně neudělali. Příkladem může být situace, kdy využijete tzv. lovců nehod. Tito lidé Vám naslibují všechno o co si řeknete, ale po čase vše vyúčtují pojišťovně, která to vyúčtuje Vám.

Porovnání vozidel z hlediska bezpečnosti má mnoho rovin. Tou nejzákladnější je asi pro každého řidiče bezpečnost při dopravních nehodách. Do bezpečnosti vozu ale hlasitě promlouvají také další vlivy - např. asistenční systémy, umístění ovládacích prvků vozu, nebo dokonce jeho barva.

Máte životní pojistku? A víte, na co jste pojištění? Jak a kdy dáte pojišťovně vědět, že se Vám něco stalo? K tomu, aby takzvaná likvidace pojistné události proběhla bez problémů abyste co nejdřív na svém účtu viděli peníze, je třeba trocha trpělivosti. A také spolupráce z Vaší strany.

Nynější zákonné znění týkající se náhrady škody a možnosti uplatňování amortizace spolu s dosavadní judikaturou Ústavního soudu směřuje k tomu, že amortizace by pojišťovnami neměla být v podstatě používána. Přesto se tak běžně děje. Pojišťovny počítají s tím, že poškozený se s nimi nebude soudit, protože spor je pro něj bez uzavřeného pojištění...

Když Vám někdo vlastní neopatrností způsobí škodu, máte právo požadovat po viníkovi finanční odškodnění. Kompenzace škody může být značně vysoká, zejména jedná-li se o újmu na zdraví. Díky novému občanskému zákoníku totiž může nyní poškozená strana uplatnit více nároků.

Stalo se již tradicí, že si Evropané každoročně 11. února připomínají Evropský den linky 112 (11.2.) Prostřednictvím tohoto jednotného evropského čísla tísňového volání se lidé v nouzi mohou dovolat pomoci záchranářů, a to ve všech státech Evropské unie.

Silniční provoz v Česku sice patří mezi ty relativně klidnější, ovšem o plynulosti dopravy na některých úsecích nebo vysoké kvalitě silnic vážně nemůže být řeč. Čas od času zažijete za volantem kromě běžné rutiny také maléry, případně i nehody. Co v takových chvílích dělat? Ve spolupráci se zástupcem dopravní policie jsme pro Vás sepsali návod.

Všimli jste si, jak se spousta lidí neumí správně zachovat, když se blíží vozidlo s právem přednostní jízdy? Nejhorší je situace se sanitkou, protože tam skutečně může jít o život. Ale není radno znepříjemňovat život ani policistům, protože ne vždy jen pospíchají na oběd a ne vždy se jim jen nechce stát v koloně, za kterou si pak majáček zase...

Hromadné dopravní nehody nejsou v zimě kvůli kombinaci špatného počasí a husté dopravě až tak neobvyklým jevem. Nedávná hromadná nehoda na dálnici D1 ukázala náročnost takové situace, vždyť kolony se rozjely až po několika hodinách. Víte, jak se v takové situaci zachovat?

Na devadesát procent řidičů přiznává, že jezdí rychleji, než je potřeba, a to v obci i mimo ni. Nepřizpůsobení rychlosti přitom může za čtyřicet procent nehod, které končí smrtí. Změnit chování řidičů chce kampaň s názvem Zpomal, dokud není skutečně pozdě.

Snad už asi každému, kdo často jezdí do zahraničí, přišla nějaká ta pokuta. A je vlastně docela jedno, jestli za špatné parkování, nebo například za překročení rychlosti v rámci měřeného úseku. V tomto článku si řekneme nějaké informace o tom, co dělat, když Vám pokuta přijde.

Vyznačený přechod je jediné místo na silnici, kde by se chodec měl cítit bezpečně. Aktuální statistiky ale ukazují pravý opak: pětina smrtelných nehod chodců se stane na přechodu pro chodce. Nemohou za to jen řidiči, kteří nedají přecházejícímu na zebře přednost. Na vině je z velké části nepozornost obou stran - řidičů i chodců.

Jízda z bezpečnostními pásy je předpis, který ale nejvíce porušují samotní spolujezdci. Především ti na zadních sedadlech, kteří nepovažují používání bezpečnostních pásů za důležité. Přitom cestující na zadních sedadlech mohou při nehodě jednoduše usmrtit cestující na předních sedadlech. Při nárazu nebo prudkém brždění se totiž hmotnost lidského...

Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod stále patří nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Podle ministerstva dopravy ale staré známé pravidlo dvou sekund nestačí, s čímž už dříve souhlasil i Autoklub ČR, který dlouhodobě podporuje zakotvení definice bezpečné vzdálenosti do zákona o silniční dopravě.

Tělo dospělého člověka váží při nehodě v padesátikilometrové rychlosti přibližně 2,5 tuny, takovou kinetickou energií na něj působí náraz. Hlava samotná pak za stejných okolností váží zhruba 400 kg, což je pochopitelně obrovská zátěž pro krční obratle. Nebezpečné mohou být ale také neupevněné předměty, třeba obyčejný mobil má při nehodě kinetickou...

Rána mající za následek prasklou pneumatiku, zdeformovaný disk, nebo rovnou ulomené kolo znamená velký útok na peněženku. Když ale není výmol řádně označen, máte šanci na odškodnění. Jak na to?

Pokud řidič spáchá dopravní přestupek, je vždy nezbytné, aby k němu byl důkaz. Ovšem v některých případech je takovým důkazem také tvrzení policisty. To neplatí například při dokazování překročení rychlosti, kde se policisté bez relevantního důkazu neobejdou nebo v případě jiných přestupků, které je možné jednoznačně doložit třeba právě změřením....

Dopravní nehody se nevyhýbají žádnému motoristovi. Někdy jsou zaviněné, jindy ne, ale pokaždé jde přinejmenším o nepříjemnost s vyřizováním opravy. Každý řidič musí mít ze zákona sjednáno povinné ručení, které v případě nehody kryje škodu třetí straně. Ovšem málokdo ví, že povinné ručení u některých nehod nestačí a pokud není sjednáno ještě...

Možná to také znáte ze svých cest - potřebujete si nutně vyzvednout zásilku z obchodu, ale okolo není kde nechat auto. Všechna místa k parkování jsou obsazená, volnou plochu brání značka zákaz zastavení. Co teď? Někdo by auto nechal klidně za značkou, někdo by ho postavil před vjezd, jiný rovnou na chodník. V každém případě by ale všichni udělali...