Nejzajímavější články ze světa odškodnění.

Překrýt si registrační značku a vyhnout se tak pokutě? Riskujete odtah vozidla, botičku a navrch správní řízení pro spáchání přestupku. Placené parkování je věčným tématem, zvláště ve větších městech. Míst na parkování je prakticky permanentní nedostatek, ať už pro rezidenty, nebo pro návštěvníky, a není proto divu, že neplacených parkovacích míst...

Zcela logicky se předpokládá, že když jdete do autoškoly či motoškoly, ještě řídit neumíte. Co když ale Vaší nezkušeností odřete auto nebo motorku, se kterými výuka probíhá? Musíte škodu zaplatit?

V období podzimu a začínající zimy se zpravidla zvyšuje i riziko dopravních nehod. Klesá teplota, zhoršuje se viditelnost, objevují se první námrazy a s tím i nebezpečí smyku. Nehodovost na cestách navíc meziročně stoupá, a proto se vyplatí být připraven na jakékoliv nepříjemnosti - ať už se do nich dostanete vlastní vinou, či ne.

Starší řidiči mívají pomalejší reakce, hůře vidí a častěji zmatkují. Nejsou ale agresivní. Vyšší počet seniorů za volantem s sebou také nese vyšší počet jejich zranění a úmrtí za volantem.

Besip má hned dvě dobré zprávy. Tou první je, že klesá počet nehod s fatálními následky a tou druhou, že klesá také počet nehod, které způsobí mladí řidiči do 24 let. Ovšem druhou stranou mince je fakt, že i přes to, že jsou čísla nejlepší od roku 2006, je právě tato skupina řidičů tou nejrizikovější. Mladí do 24 let způsobili...

Okreska a auto s přední kapotou "nabořenou" do dubu, to vše zahaleno v mlžném oparu. Asi takový obraz se nám vybaví, když se řekne dopravní nehoda se stromem. Jaké jsou příčiny těchto nehod a jak vypadají riziková místa? Na to se podívali analytici Portálu nehod a ČKP. Riziko srážky se stromem nejčastěji hrozí zejména kolem šesté hodiny ranní v...

Podzimní období s kratšími dny, mlhami a přízemními mrazíky zvyšují riziko kolizí motoristů, mezi které patří i nebezpečný střet se zvěří. Právě během října je nebezpečí mimořádné, umocněné i obdobím říje vysoké zvěře. To snižuje její ostražitost a vede někdy k nepřirozenému chování. Podle statistik UNIQA počty případů srážek se zvířaty meziročně...

Besip má hned dvě dobré zprávy. Tou první je, že klesá počet nehod s fatálními následky a tou druhou, že klesá také počet nehod, které způsobí mladí řidiči do 24 let. Ovšem druhou stranou mince je fakt, že i přes to, že jsou čísla lepší, je právě tato skupina řidičů tou nejrizikovější. Mladí do 24 let v loňském roce způsobili...

Začíná období, kdy musí mít řidič za určitých podmínek na autě zimní pneumatiky. A to konkrétně v případě, že je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námraza. Zákon takovou povinnost nařizuje od listopadu do konce března. Někteří motoristé nicméně odjezdí celou zimu na letních pneumatikách. To se jim ale nemusí vyplatit, zvlášť když...

Co dělat, když došlo k úmrtí blízké osoby při autonehodě? Statistiky nehodovosti na silnicích jsou opravdu děsivé. Za loňský rok došlo v České republice k více než sto sedmi tisícům dopravních nehod. A co je ještě smutnější, o život během nich přišlo 547 osob. Každý z nás si přeje, aby se do této situace nikdy nedostal on sám ani jeho...

Za skutečnou škodu na vozidle, která musí být poškozenému nahrazena, je nutno považovat i rozdíl mezi tržní cenou vozidla před havárií a po opravě. Pojišťovny po autonehodě proplácely náklady na opravu vozu snížené o amortizaci náhradních dílů, proti čemuž se postavil Ústavní soud. Ten také rozhodl o tom, že náhrada škody musí proběhnout v plné...

Pojišťovnictví není zas tak jednoduchý pojem, jak by se na první pohled mohlo zdát. Klienti většinou vidí jen část ze skrytého světa. Dnes si připomeneme, k čemu je určen garanční fond a nově odtajníme, co znamená pojem fond zábrany škod.

Nejzranitelnější při dopravních nehodách často bývají ti, kteří v autě nesedí. Chodci a cyklisté nejsou chránění plechy nebo airbagy, takže jejich účast při nehodě mívá extrémně vážné následky. Řidiči jsou samozřejmě povinni dbát zvýšené opatrnosti s ohledem na tyto účastníky provozu, ani to ale často nestačí. Nehoda, při níž je zraněný chodec či...

Podle Portálu nehod prudce roste podíl nehod elektrokol na celkovém počtu nehod cyklistů. Navíc téměř každý druhý karambol na elektrokole má na svědomí cyklista ve věku 54-73 let. Nejčastějším důvodem je nezvládnutí jízdy a rychlosti elektrokola. Kdo zaplatí vzniklou škodu v případě dopravní nehody?

Letní cesty na delší vzdálenosti, nabírání stopařů a převážení zavazadel s sebou nesou zvýšené riziko dopravních nehod a následných komplikací při odškodňování postižených. Základní rada zní, vždy si s druhým účastníkem nehody vyměňte kontaktní informace, a pokud si nevíte rady, volejte policii.

Náhrady za ztrátu na výdělku po skončení pracovní neschopnosti nebo při uznání invalidity pro zaměstnance zraněné při práci nebo trpící nemocí z povolání a náhrady nákladů na výživu pozůstalých se obvykle valorizují k počátku nového roku. Tentokrát byly zvýšeny i od června 2022. Jak a o kolik?

V ideálním světě funguje svět podle pravidel, která nikdo nechce obcházet. V reálném světě ale, jak se zdá, toto zcela neplatí. Pokud totiž nemáte řádně sjednáno povinné ručení (a takové případy se stávají) a zaviníte dopravní nehodu, může být pozdě si něco vyčítat, až budete nuceni zaplatit nebo splácet dluh České kanceláři pojistitelů.

Asistenční služby nebo také assistance, má na starosti zajištění rychlé pomoci i veškerých dalších služeb v případě vzniku pojistné události. A to nejen v České republice, ale i v zahraničí. Asistenční služby bývají zdarma v základním balíčku k povinnému ručení na auto.

Na cesty do zahraničí využívají Češi ve většině případů svůj automobil, a to ať už míří na dovolenou nebo musí absolvovat pracovní cestu. Letenky ustupují automobilům. Jízda v zahraničí nese s sebou určitá rizika, která se na cestě mohou kdykoli přihodit, a tak je vhodné vědět, jak by se v takovém případě měl člověk zachovat.

Pojistit si, že se Vás někdo zastane, když dostanete pokutu a ideálně zajistí, že se z toho ve správním řízení vyvléknete, zní naprosto skvěle. Realita je bohužel často taková, že se spíše dostanete do ještě větších problémů.