Když parkujete neoprávněně na místě pro invalidy, hrozí Vám pokuta. Co když ale zaparkujete na místě určené pro rodiny s dětmi? Nebo na parkovacím stání pro elektromobily?
Nejzajímavější články ze světa odškodnění.
Autosedačky jsou určeny pro přepravu dětí autem. Zákon jasně vymezuje, do kdy je budete muset používat. Kdy tedy budete moci s dětmi jezdit bez autosedačky? Dětské autosedačky fungují jako zádržný bezpečnostní systém, který je při přepravě dítěte do určité výšky a hmotnosti pro řidiče povinností. Kdy sedačku při přepravě dítěte musíte používat, je...
Že nám v autě dochází benzin, nafta nebo elektřina, si všimneme velmi rychle, rozsvítí se příslušná kontrolka. Že ale vozu propadla platná technická prohlídka, toho si tak snadno a rychle všimnout nemusíme. Jízdu s propadlou STK může odhalit třeba až policejní kontrola. A to už je pozdě. Zastaví Vás policejní hlídka a zjistí, že nemáte platnou STK....
Když si česká policie pořídila služební Ferrari F 142 – 458 Italia, rozvířila se diskuze o nákladech na jeho provoz. Co se týká pojistek, policie za něj nebude platit ani povinné ručení, ani havarijní pojištění. Týká se ho totiž výjimka ze zákona. Případné škody hradí stát, potažmo daňový poplatník.
Po českých silnicích jezdí kolem 150 tisíc aut bez povinného ručení, dle zdroje České kanceláře pojistitelů. Upozorňujeme na to, že lidé, kteří povinné pojištění odpovědnosti z provozu vozidla neplatí, si koledují o pořádný finanční malér. Škody, které nepojištěný v případě nehody zaplatí, se mohou vyšplhat do milionů.
Policii musíte své auto k zátarasu poskytnout. Odmítnutí je nemožné, kdo zaplatí odškodné?
Náraz pronásledovaného Mercedesu do kamionu, který posloužil jako zátaras na dálnici D8, přitáhl pozornost k oprávnění policie. Ta může chtít po každém řidiči, aby poskytl své auto pro účely policistů. Škody pak hradí stát. Pokud řidič odmítne, může policista "jeho odpor překonat".
Správní rada České kanceláře pojistitelů (ČKP) se rozhodla ukončit bezplatné krytí škod vyplývajících z provozu ukrajinských vozidel ke dni 13. dubna 2023. Podle rozhodnutí Správní rady ČKP se budou nově nehody, které zavinili nepojištění ukrajinští motoristé a vymáhaní z nich vyplývajících škod, posuzovat individuálně. Plošná pomoc tady byla od 1....
Výši odškodného za autonehodu často podceňujeme. Ve většině případů poškození mnohdy ani neví, na co mají nárok. Co vše je nám viník dopravní nehody povinen uhradit, přiblížíme na konkrétním případu, který jsme řešili.
Stoupá počet „elektro“ nehod na koloběžkách.
Počet nehod na elektrokolech a elektrokoloběžkách dlouhodobě roste. Zatímco elektrokola se na celkové nehodovosti kol podílí několika procenty, elektrokoloběžky v nehodovosti násobně převyšují ty klasické. Pro vybrané silné typy elektrokoloběžek tak začnou od roku 2024 platit nová pravidla – budou muset mít tzv. povinné ručení a zvažují se i...
Každý rok se v Česku stane téměř 100 tisíc autonehod, u zdravotního stavu nebo nabouraného auta ale starosti nekončí. Řada lidí se totiž musí potýkat nejen s potížemi způsobenými nehodou, ale také s nepříjemnostmi, které jim přichystají pojišťovny. Jak tedy zajistit, aby byly starosti co nejmenší, nebo k nim vůbec nedošlo?
Statistiky nehod se v prvních dnech po změně času na letní zhoršují a nebezpečná je především spánková deprivace a únava účastníků silničního provozu. Kdo je nejohroženější a jak jezdit bezpečně?
Odškodnění bolesti a ztížení společenského uplatnění představuje podstatné dílčí nároky při odškodnění pracovního úrazu. Zákoník práce v návaznosti na již předchozí rozhodovací praxi soudů však umožňuje, aby bylo navýšeno základní odškodnění bolesti a ztížení společenského uplatnění přiměřeně způsobené újmě vzhledem k okolnostem konkrétního...
Letošní leden předvedl zimu, jaká už na mnoha místech České republiky dlouho nebyla. Tuhé mrazy, sníh a náledí dělají z této části roku z hlediska úrazů velmi rizikové období. Kromě méně vážných zranění, jako jsou podvrtnutí, dochází poměrně často i při běžném uklouznutí na chodníku ke komplikovaným zlomeninám, vážným poškozením páteře nebo hlavy....
Když člena Vaší rodiny usmrtili nebo mu vážně ublížili na zdraví, máte nárok na peněžité odškodnění. Dokonce můžete zdědit dosud nevyplacené peníze, které měl za svůj smutek dostat ten, po němž dědíte.
Máte nárok na odškodnění při úrazech v MHD?
Autobus, kterým jste jeli, měl dopravní nehodu a Vy jste skončili v nemocnici? Řidič tramvaje prudce zabrzdil, což způsobilo Váš pád a následný otřes mozku? Přesně v takových situacích mají poškození nárok na finanční odškodnění. Jak v takových případech postupovat? A kdo to bude platit?
Odškodňování úrazů kvůli neuklizeným chodníkům je plné paradoxů. Zákon a soudní výklady jsou méně přísné na ty, kdož chodník vůbec neuklidí, než na ty, kdo ho uklidí špatně. Je tedy lepší sníh a náledí neodklízet, protože tak aspoň chodec vidí reálný stav chodníku? Jak se v tom vyznat?
Jarní prázdniny jsou v plném proudu a mnoho českých lyžařů dá před tuzemskými sjezdovkami přednost sjezdovkám v alpských letoviscích. Případné zranění kromě zkažené dovolené může ale přinést zbytečné výdaje navíc, jež Vám pojišťovna neproplatí, pokud naletíte tzv. lovcům nehod, podvodníkům ze zahraničních soukromých zdravotnických zařízení, která...
Která odškodnění pracovního úrazu a nemoci z povolání se v roce 2023 zvýšila? Vedle úrazových rent, rent pro pozůstalé a náhrady nemajetkové újmy pro pozůstalé a limitu pro náhradu nákladů na pohřeb se zvýšila i hodnota bodu pro bolestné a náhrady ztížení společenského uplatnění.
Co když máte poškozenou jen jednu stranu motorky, ale náhradní díly se prodávají po párech?
Pokud se Vám stane nezaviněná nehoda a viník Vám z povinného ručení musí zaplatit opravu motorky, neplatíte většinou vůbec nic. Problém nastane, když se náhradní díly prodávají ve vícebaleních či po párech.
Překrýt si registrační značku a vyhnout se tak pokutě? Riskujete odtah vozidla, botičku a navrch správní řízení pro spáchání přestupku. Placené parkování je věčným tématem, zvláště ve větších městech. Míst na parkování je prakticky permanentní nedostatek, ať už pro rezidenty, nebo pro návštěvníky, a není proto divu, že neplacených parkovacích míst...
Když budete stát týden třeba na modré zóně, kolik je to přestupků a kolik dostanete pokut? A když jich dostanete víc, můžete nějak požádat o jejich odpuštění, sloučení nebo snížení?
Nehody jsou bohužel běžnou součástí silničního provozu. Co když ale žádnou nezaviníte, někdo Vás jen ťukne, pojišťovna nehodu vyhodnotí jako totální škodu, ale Vy se svého vysněného vozidla nechcete vzdát?
Kamarád si půjčí Vaše auto a spáchá přestupek. Nedodrží maximální předepsanou rychlost a dopravní kamera ho vyfotí. Kdo dostane pokutu? A kdo trestné body?
Zcela logicky se předpokládá, že když jdete do autoškoly či motoškoly, ještě řídit neumíte. Co když ale Vaší nezkušeností odřete auto nebo motorku, se kterými výuka probíhá? Musíte škodu zaplatit?
Autohavárie, rvačka, pracovní úraz. Viník musí pojišťovně zaplatit náklady na léčbu poškozeného. Platí to, i když měl poškozený už předtím chatrné zdraví? A co když náklady na léčbu narostly kvůli nezodpovědnému přístupu poškozeného k léčbě?
Zima přináší vyšší riziko dopravních nehod.
V období podzimu a začínající zimy se zpravidla zvyšuje i riziko dopravních nehod. Klesá teplota, zhoršuje se viditelnost, objevují se první námrazy a s tím i nebezpečí smyku. Nehodovost na cestách navíc meziročně stoupá, a proto se vyplatí být připraven na jakékoliv nepříjemnosti - ať už se do nich dostanete vlastní vinou, či ne.
Co nahrazuje bolestné? Co je náhrada za ztížení společenského uplatnění? V jakém případě máte další nároky na náhradu další nemajetkové újmy? A kdy na ni máte nárok ještě vedle bolestného?
Stoupá počet nehod, které způsobí senioři.
Starší řidiči mívají pomalejší reakce, hůře vidí a častěji zmatkují. Nejsou ale agresivní. Vyšší počet seniorů za volantem s sebou také nese vyšší počet jejich zranění a úmrtí za volantem.
Besip má hned dvě dobré zprávy. Tou první je, že klesá počet nehod s fatálními následky a tou druhou, že klesá také počet nehod, které způsobí mladí řidiči do 24 let. Ovšem druhou stranou mince je fakt, že i přes to, že jsou čísla nejlepší od roku 2006, je právě tato skupina řidičů tou nejrizikovější. Mladí do 24 let způsobili...
Na podzim roste počet nehod se stromy.
Okreska a auto s přední kapotou "nabořenou" do dubu, to vše zahaleno v mlžném oparu. Asi takový obraz se nám vybaví, když se řekne dopravní nehoda se stromem. Jaké jsou příčiny těchto nehod a jak vypadají riziková místa? Na to se podívali analytici Portálu nehod a ČKP. Riziko srážky se stromem nejčastěji hrozí zejména kolem šesté hodiny ranní v...