Nejzajímavější články ze světa odškodnění.

Vyznačený přechod je jediné místo na silnici, kde by se chodec měl cítit bezpečně. Aktuální statistiky ale ukazují pravý opak: pětina smrtelných nehod chodců se stane na přechodu pro chodce. Nemohou za to jen řidiči, kteří nedají přecházejícímu na zebře přednost. Na vině je z velké části nepozornost obou stran - řidičů i chodců.

Jízda z bezpečnostními pásy je předpis, který ale nejvíce porušují samotní spolujezdci. Především ti na zadních sedadlech, kteří nepovažují používání bezpečnostních pásů za důležité. Přitom cestující na zadních sedadlech mohou při nehodě jednoduše usmrtit cestující na předních sedadlech. Při nárazu nebo prudkém brždění se totiž hmotnost lidského...

Mezi nejčastější příčiny dopravních nehod stále patří nedodržování bezpečné vzdálenosti mezi vozidly. Podle ministerstva dopravy ale staré známé pravidlo dvou sekund nestačí, s čímž už dříve souhlasil i Autoklub ČR, který dlouhodobě podporuje zakotvení definice bezpečné vzdálenosti do zákona o silniční dopravě.

Tělo dospělého člověka váží při nehodě v padesátikilometrové rychlosti přibližně 2,5 tuny, takovou kinetickou energií na něj působí náraz. Hlava samotná pak za stejných okolností váží zhruba 400 kg, což je pochopitelně obrovská zátěž pro krční obratle. Nebezpečné mohou být ale také neupevněné předměty, třeba obyčejný mobil má při nehodě kinetickou...

Rána mající za následek prasklou pneumatiku, zdeformovaný disk, nebo rovnou ulomené kolo znamená velký útok na peněženku. Když ale není výmol řádně označen, máte šanci na odškodnění. Jak na to?

Pokud řidič spáchá dopravní přestupek, je vždy nezbytné, aby k němu byl důkaz. Ovšem v některých případech je takovým důkazem také tvrzení policisty. To neplatí například při dokazování překročení rychlosti, kde se policisté bez relevantního důkazu neobejdou nebo v případě jiných přestupků, které je možné jednoznačně doložit třeba právě změřením....

Dopravní nehody se nevyhýbají žádnému motoristovi. Někdy jsou zaviněné, jindy ne, ale pokaždé jde přinejmenším o nepříjemnost s vyřizováním opravy. Každý řidič musí mít ze zákona sjednáno povinné ručení, které v případě nehody kryje škodu třetí straně. Ovšem málokdo ví, že povinné ručení u některých nehod nestačí a pokud není sjednáno ještě...

Možná to také znáte ze svých cest - potřebujete si nutně vyzvednout zásilku z obchodu, ale okolo není kde nechat auto. Všechna místa k parkování jsou obsazená, volnou plochu brání značka zákaz zastavení. Co teď? Někdo by auto nechal klidně za značkou, někdo by ho postavil před vjezd, jiný rovnou na chodník. V každém případě by ale všichni udělali...

Asi nebude žádným překvapením, že překročení povolené rychlosti patří mezi nejčastější pokutované přestupky řidičů na silnicích. Ono je totiž potřeba myslet na to, že maximální rychlost není stanovena pouze konkrétními omezeními, ale ze zákona jsou stanoveny i obecné pravidla pro maximální rychlost vozidla za dané situace. Pojďme se na to tedy...

Velmi často se u nás objevují řidiči i s několika zákazy řízení a musíme popravdě přiznat, že toto opakované a bohužel také neúčinné opatření je poněkud k smíchu nebo spíše k pláči nejen veřejnosti, ale i samotným policistům.

Existují situace, kdy je lidský život přednější než dodržování zákonů. Takový případ může nastat, když musí příbuzný zavézt do nemocnice zraněného či těhotnou ženu a záchranka by se nedostala k dotyčnému včas. Nikdy však řidič svým jednáním nesmí ohrozit ostatní účastníky silničního provozu více, než je nutné.

Nedávný průzkum analytické společnosti STEM/MARK pro firmu Vindicia, která se zabývá odškodněním v souvislosti s dopravními nehodami, neukazuje české řidiče v dobrém světle. K závažným porušení pravidel silničního provozu se k nim přiznal každý pátý. Opomenutí přitom může mít nešťastné a i finanční následky v případě dopravní nehody.

Jedno páteční ráno jela paní Daniela autem do práce obvyklou trasou. Při průjezdu jindy poměrně klidnou ulicí ucítila ránu. Zrovna ale byla oslněna sluníčkem, vůbec netušila, o co jde, a tak jela dál. Až na parkovišti zjistila, že má rozbité přední světlo, promáčklou kapotu a poškozené dveře.

Jen zlomek Čechů vyrážejících na tuzemské sjezdovky se pojišťuje proti úrazu a škodě způsobené ostatním. Přivodit zranění jinému lyžaři přitom mnohdy znamená hradit mu i statisícové "bolestné". Řešení úrazů s pojišťovnami navíc nezřídka komplikuje prokázaný alkohol.

Minimální zákonný limit pro újmy na zdraví je 35 milionů korun. Není to málo, ale jako viník nehody můžete snadno zjistit, že pořád pár milionů na úhradu škody chybí. Pojišťovny navíc - pochopitelně - platí nerady a snaží se plnění co nejvíc osekat. Nepříjemné to je zejména pro ty, kteří při autonehodě zapříčiní zranění svých blízkých.

Masivní kampaň proti neukázněným řidičům běží médiemi neustále. A je to dobře. Zejména v televizi jsme ale často svědky nepravdivého tvrzení, že právě sama rychlost zabíjí. Jak je to doopravdy? Znáte to. Klasická reportáž z tragické nehody, při níž moderátor vyjede na místo havárie, kde hovoří o rychlé jízdě, která zavinila havárii často...

S ohledem na zvýšený počet dotazů na téma, jaké sankce řidiči hrozí v případě dopravní nehody a s ohledem na to, že původní článek už je hodně starý, se dnes podíváme na aktuální podmínky toho, jaké důsledky mají dopravní nehody.

Mnohamilionové škody z povinného ručení jsou stále častější. Svojí výší často překonávají zákonné limity. Za nehodami, které se stávají v běžném provozu, zůstávají částky na odškodnění stoupající do desítek milionů korun. Zákonný pojistný limit 35 milionů korun pro škody na zdraví i na majetku tak nemusí pro motoristy představovat dostatečný způsob...

Využití služeb asistenční služby, která přijede k nehodě, aniž ji někdo zavolal, může způsobit nečekané problémy. Podle informací MF DNES se může stát jejich zákazník účastníkem soudního sporu, aniž by o tom sám věděl. Asistenční služby navíc předražují půjčení auta, upozorňují pojišťovny.